Een weekend om te onthouden

22 april 2019 - Mikumi, Tanzania

Zondag hebben we uitgebreid Pasen gevierd. In de ochtend zijn we met Monica naar de kerk geweest. Dit is een rooms-katholieke kerk. De dienst begon al om 7 uur s'morgens!!
Smiddags hebben we voor onszelf pannenkoeken gebakken. Petra had een recept opgezocht en met de boodschapjes uit de winkel is het echt een feestmaal geworden 😊
Het eten is echt goed hier maar pannenkoekjes met poedersuiker was echt smullen.
In de avond waren we uitgenodigd door de nonnen om bij hun Pasen te komen vieren. Sisther Antosa is een van de nonnen en zij is ook een beetje onze moeder naast Monica. Ze staat áltijd voor ons klaar en belt ons op de dagen waarop we haar niet spreken om te vragen hoe het met ons gaat. Het is echt een schatje.
Het was een geweldige avond waarin we heerlijk gegeten hebben. Ook was er een soort cake gebakken, die Lisette samen met een non aan mocht snijden. Iedereen krijgt daarna een klein stukje. Tijdens het aansnijden zingen de nonnen heel origineel en zelf bedacht cakie, cakie, cakie.  Wat hebben we gelachen. Na het eten werden half uitgenodigd, en al half getrokken naar het midden van de kamer waar we zouden gaan dansen. We probeerde ons te redden om te zeggen dat we niet goed oftewel helemaal niet kunnen dansen maar dit werd direct weggewuifd. Onzin, zulke leuke meisjes, we hoefde ons niet te schamen. Dus voorzichtig begonnen we. Zoals jullie zien op de film hebben we ongelooflijk veel lol en plezier gehad, en kunnen we intussen keigoed dansen😂😆 de nonnen waren zo lief om ons naast het keihard uitlachen en filmen wel af en toe wat tips te geven en ons vast te pakken om het voor te doen. Aan het einde van de avond werden we uitgenodigd door nonnen uit een ander klooster voor de viering van tweede paasdag. Super gezellig, daar gaan we ook wel even een showtje geven.
Voor onze geweldige dansmooves zie onze nieuwe video😊 ps voor degenen die ons uitlachen en denken dat ze het beter kunnen, graag reactie met video haha😁😁

1. Chantal:
    22 april 2019
    GEWELDIG filmpje weer lieve meiden!! En uhhh doe het jullie niet na😂😂
  2. Heleen de Klerk:
    22 april 2019
    Dat dansen moeten we in het MZ ook maar es in voeren Peet! x